педагогическа практика последен курс Италианска Филология

Подфорум към Факултета по класически и нови филологии

педагогическа практика последен курс Италианска Филология

Мнениеот npa » 27 Фев 2011, 21:32

Педагогически стаж и
Педагогическа практика


Педагогическата подготовка за придобиване на професионална квалификация „учител” в специалността „Италианска филология” преминава през следните форми на обучение: хоспитиране, текуща педагогическа практика и преддипломна педагогическа практика.

Хоспитирането и текущата педагогическа практика в VII семстър представляват наблюдение и анализ на уроци по италиански език в различни класове на средното училище под ръководството на университетски преподавател. Целта на тези форми на обучение е натрупването на практически познания за методиката на чуждоезиковото обучение и подготовка на студента за самостоятелно изнасяне на уроци пред ученици в средното училище. Практиката се провежда в 105 СОУ в Дианабад при базови преподаватели К. Динева и Е. Пачеджиева. По време на тези часове студентите водят записки с коментари, които след това предават на университетския преподавател.

След наблюдението на уроците се поставя текуща оценка, която се формира на базата на представените бележки и коментари по прослушаните уроци.

Преддипломната педагогическа практика в VIII семестър представлява самостоятелно изнасяне от студентите на уроци по италиански език в различни класове на средното училище под непосредственото ръководство на учителя от съответното средно училище и университетския преподавател. Нейната цел е да създаде у студентите практически навици и умения за преподаване на италиански език. Чрез обсъждане на изнесените уроци се помага на студентите да преодолеят евентуални методически и педагогически слабости в работата си.

След практиката се полага практико-приложен изпит за придобиване на квалификация „учител”, който се състои в изпитен урок, изнесен от студента.
:compress: :compress: :compress: :compress:
Оценката от държавния изпит по педагогическа практика е комплексна. Тя се определя въз основа на:

Преценката за изнесения от студента изпитен урок (60%)
Преценката за изготвените от студента планове за изнесените уроци (20%)
Преценка за участието на студента в обсъждането на изпитните уроци от неговите колеги (20%)
Важно!!!! На държавен изпит по педагогическа практика имат право да се явят само студентите, които са положили успешно изпита по методика на италианския език!
При наблюдението и анализа на уроците по италиански език студентите си водят записки по време на учебните часове и участват в дискусията, която се провежда след тях.
Присъствието е задължително.

При изпитните уроци студентите също си водят записки по време на учебния час. След приключването му се прави дискусия, която протича по следния начин:
1. студентът, който е изнесъл изпитния урок, представя накратко урока си, като посочва как го е планирал и си дава самооценка, изтъквайки положителните моменти и слабите страни на представянето си;
2. присъствалите на изпитния урок студенти правят коментар на изпитния урок, като посочват положителните моменти и допуснатите грешки, доброжелателно, в дух на колегиалност и сътрудничество;
3. преподавателите, които са присъствали на изпитния урок, изказват своите наблюдения и забележки и обобщават резултатите от дискусията.
4. Присъствието на всички студенти от групата на изпитните уроци е задължително!
5. Изнасянето на изпитните уроци се осъществява по график, разработен от базовия учител и университетския преподавател, и трябва да приключи преди пролетната ученическа ваканция.
6. Студентите трябва да спазват стриктно изготвения график.
7. След приключването на семестъра студентите са длъжни да предадат в писмен вид на преподавателя, под чието ръководство се е извършила практиката:
- планове на уроците, които са изнесли,
- коментари по уроците, на които са присъствали
Плановете и коментарите на уроците се правят на италиански език.

Няколко правила за коректно поведение по време на хоспитирането и педагогическата практика.
:king: Недопустимо е влизането на закъснели студенти в учебната стая, след като учебния час е вече започнал – това отклонява вниманието на учениците и разстройва работата на преподавателя, независимо дали той е базов учител или студент-стажант.
:king: При заемането на места в учебната стая е редно стажантите да се насочат към последните чинове, а не да сядат до учениците. При недостиг на чинове и столове стажантите първо изчакват учениците да заемат местата си и чак тогава се настаняват самите те.
:king: Недопустими са разговорите между студентите по време на учебния час, както и всякакви коментари, словесни или жестови, на поведението или външния вид на преподаватели и ученици, това може да почака.
:king: Студентът няма право да започне изпитния си урок преди да е влязъл базовия учител или университетския преподавател: без тяхното присъствие урокът не е изпитен.
:king: По време на часа мобилните телефони трябва да бъдат изключени, а не с изключен звук или оставени на вибрация!!!

Някои практически съвети!
:albino: когато подготвяте изпитния си урок, не забравяйте, че е възможно да изпаднете в „сценична треска” и от притеснение да объркате неща, които обикновено не ви създават никакъв проблем! За да бъдете по-уверени в себе си, подгответе си много подробен план на урока и опитайте да го „разиграете” пред огледалото вкъщи: така ще проконтролирате и времето си.
:albino: Постарайте се да свършите навреме дори ако по вина на учениците или по други независещи от вас причини урокът е започнал по-късно! За целта, когато базовият учител ви даде общите указания за съдържанието на урока, предвидете упражнения, които можете да „разширите” или „свиете” в зависимост от времето, което ви остава.
:albino: Много подходящи за подобни „стратегически ходове” са упражненията за превод, за съставяне на изречения или за отговаряне на въпроси – със и без писане на дъската. Когато ви се налага да „свиете” урока разумно е да вдигате добрите и отличните ученици, а когато ви се налага да „разширите” урока, трябва да се обръщате към средно подготвените и слабите ученици.
:albino: Не забравяйте, че ако пуснете учениците преди края на учебния час или ако отнемете минути от междучасието им, разстройвате учебния процес и правите лоша услуга на преподавателя, който ще влезе след вас в съответния клас!
:albino: Когато подготвяте изпитния си урок, възползвайте се от възможността, да се допитате до базовия учител или до университетския преподавател за нещата, по които имате колебания!
:albino: Старайте се да говорите на висок глас, бавно и отчетливо, без да крещите и без да шепнете!
Контролирайте целия клас, без да водите „задушевни” разговори с отделните ученици!
:albino: Бъдете справедливи: поощрявайте с „браво” положителните изяви и санкционирайте с добре премерена строгост провиненията!
Не забравяйте, че в учебния процес преподавател и ученици са равностойни личности и се различават само по ролята, която трябва да играят.
Последна промяна npa на 27 Фев 2011, 22:03, променена общо 1 път
NPA
Аватар
npa
В началото бе словото
 
Мнения: 71
Регистриран на: 26 Дек 2006, 20:30
Благодарил (а): 0 пъти.
Поблагодарили: 1 пъти.

Re: педагогическа практика последен курс Италианска Филолог

Мнениеот npa » 27 Фев 2011, 21:36

практиката се състои в 105 СОУ
кв. “Дианабад” ул. ”Св. Пимен Зографски” № 7

http://www.bgmaps.com/map.aspx?sid=8109 ... 8777&tip=1

Открито е през 1937 г. През учебната 1937/1938 година постъпват ученици от два класа. Новооткритото училище се помещава в дома на Манол Гугов. През 1956 г. училището е преместено в отделна, специално построена сграда в днешния кв. “Изгрев” и учебната година започва с осем паралелки – по две от всеки клас. От учебната 1976 г. училището става основно и е настанено в новопостроената сграда в кв. “Дианабад” ул. ”Св. Пимен Зографски” № 7, където се намира и днес. От учебната 1982/1983 г. училището става ЕСПУ и се въвежда разширено изучаване на италиански език. През 1991/1992 г. в училището започва разширено изучаване на изобразително изкуство. От учебната 1993/1994 г. е въведен профил “Интензивно изучаване на италиански език”, а от учебната 1995/1996 г. – и профил “Изобразително изкуство с интензивно изучаване на италиански език”. През учебната 1998/1999 г. в училището започва ранно чуждоезиково обучение по италиански и английски език. Училището е посещавано от делегации на Англия, Дания, Япония, Белгия, Германия и др. 105 СОУ многократно е награждавано като градски първенец на прегледи по оборудвана и добре поддържана учебна материална база. На едни от тези прегледи през 1978 и 1980 г. е национален първенец. През 1997 г. тържествено е отбелязан 60 – годишния юбилей на училището. На концерта и тържествения педагогически съвет присъства посланика на Италия г – н Троизи. От 1990 г. с решение на СО училището носи името на Атанас Далчев.
Това е единственото училище в София с изучаване на италиански език и изобразително изкуство от І до ХІІ клас.
NPA
Аватар
npa
В началото бе словото
 
Мнения: 71
Регистриран на: 26 Дек 2006, 20:30
Благодарил (а): 0 пъти.
Поблагодарили: 1 пъти.

Re: педагогическа практика последен курс Италианска Филолог

Мнениеот lidiyarecruiter » 31 Яну 2013, 17:13

В момента Адеко България предлага интересни позиции за работа с Италиански и Английски език.

Ако проявявате интерес, може да се свържете на долупосочените контакти за повече информация :) :wink:

Telephone: +359 2 489 8 312
Mobile: +359 888 10 53 82
kiril.kaykov@adecco.com
adeccobulgaria.com
lidiyarecruiter
В началото бе словото
 
Мнения: 25
Регистриран на: 17 Сеп 2011, 11:34
Благодарил (а): 0 пъти.
Поблагодарили: 0 пъти.


  • Similar topics
    Отговори
    Преглеждания
     Последно мнение

Назад към ФКНФ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта