Как е Унгарската филология

Подфорум към Факултета по класически и нови филологии

Как е Унгарската филология

Мнениеот HellCreep » 09 Авг 2011, 12:01

Добър ден. Прочетох малко стари теми но реших да си направя и една за мен. Съмнявам се някой да ми помогне но все пак надеждата умира последна. Искам да попитам как стоят нещата с тази филология. Преподавателите сериозни ли са и дали си струва ученето? Гледам курса е малък и това може да бъде и + и - та много се колебая. Езика много ли е труден за изучаване и много ли е бомащината през семестрите? Ако може някой да ми даде учебна програма за някой семестър от първи курс да видя за какво става въпрос. Аз съм студент Английска филология и ми е интересно дали няма да направя голяма грешка да прекъсна заради Унгарската. Не съм имал никакъв достъп до Унгарски и честно казано изобщо не ми е интересен (но това се отнася и за Английския та не е голям проблем). Сериозен човек съм и не си губя времето но просто искам да знам дали си струва тази филология. Струва ми се като пълнеж за факултета нали не е така? Ако може някой от Унгарска филология да сподели малко опит как вървят нещата и т.н. ще съм много благодарен.
HellCreep
В началото бе словото

Благодарил (а): 1 пъти.

Re: Как е Унгарската филология

Мнениеот Philip » 09 Авг 2011, 12:18

Виждам,че не пишат. Аз не съм следвал "Унгарска филология",но съм следвал "Славянска филология".Може би не е много по темата,но смятам,че изучаващите редки езици именно си губят времето,каквото ти казваш,че не обичаш да правиш.За унгарския знам малко от дисциплината "Увод в общото езикознание"в която разглеждаме всички езици и ги класифицираме. Унгарският език е от угро-финската група и не е индоевропейски език.Много по-различен е от другите европейски езици,както е и финския.Има спор между езиковедите за падежите в унгарския.Според учебника падежите в унгарския са 17,но могат да достигнат и до 23.